Els hospitals Trueta de Girona i el Santa Caterina de Salt implanten la citació de visites a l'especialista per SMS interactiu. D'aquesta manera, el pacient ja no rebrà una carta al seu domicili sinó un missatge de text al mòbil.
Quan cliqui l'enllaç que s'enviarà, se li obrirà l'aplicació amb què podrà interactuar per confirmar l'assistència a la visita, sol·licitar-ne un canvi o cancel•lar-la definitivament, de manera intuïtiva i ràpida.
A més, en cas que es tracti d'una prova que requereix una preparació prèvia, hi trobarà la informació relativa. L'aplicació també li indicarà el nom de l'especialista i la consulta on ha d'anar.
El pacient rebrà l'SMS de citació l'endemà de programar la visita o de reprogramar-la, en cas que hagi demanat un canvi de dia, i un recordatori de cita 72 hores abans. Els professionals poden visualitzar l'estat dels SMS i gestionar els canvis sol•licitats. Si l'usuari no anul•la ni confirma la cita, uns 15 dies abans rep un segon SMS d'avís. Si no ho fa, se li enviarà carta de citació.
L'hospital Santa Caterina de Salt va fer una prova pilot el mes de maig per verificar el funcionament de l'aplicació amb la programació de visites de cardiologia. Des d'aleshores i fins ara s'han anat incorporant al projecte la resta de serveis, de manera que la programació de cites per SMS interactiu al centre del Parc Hospitalari de Salt ja està plenament implantada.
Fins el 13 de juliol s'han enviat més 4.000 SMS interactius, que corresponen al 60% dels pacients citats. Un 40% d'aquests ha interactuat amb l'aplicació.
Pel que fa a l'hospital Josep Trueta de Girona començarà a aplicar aquest sistema a partir del mes d'agost. L'objectiu d'ambdues organitzacions és "avançar" en la sostenibilitat i l'eficiència.