El 31 de desembre del passat 2022 va finalitzar el contracte amb l’empresa que gestionava la neteja dels edificis municipals de Llagostera.
Després de diverses pròrrogues, segons va informar l’Ajuntament de Llagostera ara ja no hi havia opció de prorrogar-lo més.
Ara, segons va explicar durant el transcurs del Ple extraordinari d’ahir dimecres el regidor, Enric Ramionet, l’equip de govern (ERC i CUP-Alternativa per Llagostera) ha decidit internalitzar el servei de neteja per tenir un major control i millorar les condicions laborals de les treballadores.
En aquest sentit s’integraran a la plantilla de l’Ajuntament de Llagostera les treballadores actuals i també es contractarà un enginyer que serà l’encarregat de gestionar el servei.
Ramionet també va detallar que el cost dels sous de les treballadores serà de 228.000€ més 76.000€ pel que fa a la Seguretat Social i 12.000€ corresponen a la compra dels productes de neteja. En total calculen un cost del servei de 316.000€, mentre que amb l’empresa que ho gestionava fins ara el cost era de 330.000€.
El regidor va explicar que la gestió directe d’aquest servei per part de l’Ajuntament de Llagostera queda acreditat per un informe que es va sol·licitar a la Universitat de Girona i on consta que fomentarà la sostenibilitat i eficiència del servei.
D’altra banda, també es va justificar la internacionalització per evitar que grans empreses gestionin aquest servei i en paraules del regidor Enric Ramionet “les dones de la neteja en la seva major part son de Llagostera i ens sembla absurd que l’empresa que els contracti sigui per tenir benefici industrial i córrer el risc que vagi a parar a grans empreses i que sempre ho fan deteriorant serveis i condicions laborals. És la preocupació de no alimentar als nostres adversaris més bel·ligerants”.
La proposta que es va debatre al Ple extraordinari d’ahir dimecres 17 de gener va rebre els vots favorables de l’equip de govern, el vot contrari de Junts per Llagostera i l’abstenció del PSC.