Un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya recull que el 81% dels joves d'entre 14 i 35 anys pateix de nomofòbia, la por a estar sense el mòbil.
El 40% assegura que es connecta "per no sentir-se sol", i el 20% presenta símptomes d'insomni.
L'estudi, sobre els mòbils i el consum de vídeos, que s'ha fet en col·laboració amb Accenture, ha constatat un descens de la capacitat d'atenció dels joves d'entre 14 i 35 anys, però també dels humans: la capacitat ha baixat dels 12 als 8,2 segons en 15 anys. L'informe ha recordat que la mitjana de consultes diàries és de més de 150.
Segons els experts consultats, els resultats apunten que un 70% de les persones d'entre 14 i 35 anys tenen el telèfon mòbil com a principal eina per a la lectura de continguts digitals, fet que els fa més propensos a "divagacions mentals", en comparació amb l'ús del paper, que permet una millor concentració.
L'estudi ha assenyalat també que els joves amb més problemes per concentrar-se prefereixen els continguts en format vídeo per descobrir o aclarir conceptes durant la seva formació.
"Està força clar que la multitasca provoca una pèrdua d'eficiència", ha assegurat l'expert en detecció i anàlisi de tendències a l'eLinC, Guillem Garcia. Alhora que ha explicat que els joves tenen "molt de criteri" per diferenciar els usos dels dispositius, els formats i els canals en funció del moment o l'objectiu.
Els continguts digitals tenen una posició "central" a la vida dels joves amb una tendència clara envers la monetització i la virtualització: un de cada tres vol ser influenciador i un de cada cinc, videojugador professional.
L'estudi alerta que, en un entorn d'informació "sobreabundant", només les organitzacions capaces de captar l'atenció dels usuaris podran prosperar.