En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Després de treballar amb els pescadors per rescatar els ous de sèpia i calamar atrapats a les arts de pesca artesanal i desenvolupar incubadores per fer-los créixer i tornar-los al mar, el projecte Sèpia fa "un salt" cap a l'educació ambiental.

Així, ha nascut 'Educasèpia', un projecte pedagògic dissenyat per a escoles i instituts de les comarques gironines perquè els més joves puguin aprendre sobre pesca, consum responsable i medi ambient.

L'objectiu, segons ha detallat un dels impulsors del projecte, Boris Weitzmann, és provocar "un canvi en els hàbits de consum": "Que la mainada canviï la manera de relacionar-se amb el mar i amb els productes pescats. La idea és que els nens i nenes, quan vagin a casa, demanin ells mateixos consumir producte local, que aprenguin a menjar peix i que sigui peix d'aquí".

Per aconseguir-ho, han dissenyat continguts adaptats a les necessitats de cada curs perquè, a través del joc, de materials i de reflexió, prenguin consciència mediambiental provocant, a més llarg termini, el consum responsable i la sensibilitat amb l'àmbit marí.

Weitzmann ha concretat que han treballat tots els continguts colze a colze amb la confraria de pescadors de l'Estartit: "La primera pregunta ha estat saber què volen els pescadors artesanals que expliquem a la mainada, i a partir d'aquí hem estirat el fil per veure com fer-ho".

Això ho han fet en col·laboració amb la cooperativa Gisfera i el projecte Empesca't. Marcell Gutinell, de Gisfera, ha exposat que, per exemple, per als infants més petits proposen sobretot jocs per establir contacte amb el mar i la pesca. Per a cicle mitjà posen el focus en el medi natural i per a superior i secundària han dissenyat jocs d'escapament en els quals els alumnes han d'aconseguir salvar els oceans. Per a Batxillerat, hi impliquen també les xarxes i un abordatge més des de l'àmbit social.

La idea ara és proposar els continguts a les escoles i instituts perquè els grups comencin a apuntar-s'hi a partir del curs que comença ara.

Per dissenyar els continguts, han obtingut una subvenció europea d'uns 20.000 euros articulada amb el suport del GALP Costa Brava.