En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Passatgers pujant en un bus de línia entre Girona i Salt. / Foto: ACN

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Les línies interurbanes que connecten Girona amb Salt han tancat el 2023 amb un rècord històric de passatgers.

En concret, durant els 12 mesos de l'any es van registrar 2,6 milions de viatgers que van fer ús del servei en alguna de les tres línies, la L3, la L4 i la L9.

De les tres rutes que ofereixen connexió entre les dues ciutats, la més sol·licitada va ser la L3, que va tenir 1.570.399 passatgers, el que suposa un increment destacable del 21,2% respecte el 2022. La segona va ser la L4 que també va incrementar els usuaris d'un any a l'altre i es va enfilar per sobre dels 884.000.

Aquestes xifres han fet que l'Ajuntament de Salt aposti per demanar un reforç tant els caps de setmana com a les nits per l'alta demanda.

Pel que fa a la L9, l'any 2023 també ha suposat un increment d'usuaris d'una línia que any rere any es consolida com una alternativa més per als ciutadans de Salt o de Girona a l'horta de moure's entre els dos municipis. Tot i que es va crear pensant amb els estudiants que van al campus de Montilivi de la UdG o als que estudien al centre Euses de Salt, la L9 ha anat sumant més viatgers cada any amb molts viatgers que aprofiten un recorregut que surt des de Montilivi, passa per la facultat de Medicina a Girona i enllaça amb espais com el Parc Hospitalari Martí Julià, el sector d'Euses, el centre comercial Espai Gironès o la zona esportiva i la piscina per retornar després pel carrer Major de Salt cap a Girona.

Durant el 2023 la L9 va tenir 145.190 viatgers, que suposa un augment del nombre del passatgers del 33,5% respecte a l'any anterior. A més, cal tenir en compte que la línia no opera durant el mes d'agost. El trajecte es va crear el 2018 i que ha crescut pràcticament un 77% des del primer any complet de funcionament de la línia que va ser el 2019.

Tot plegat fa que les expectatives siguin altes i que l'ocupació segueixi creixent els propers anys. De fet, la consellera de Territori, Ester Capella, així va vaticinar en la presentació del nou bus ràpid que es va fer la setmana passada.

El projecte permetrà augmentar un 40% les freqüències i ha de permetre arribar als 3 milions d'usuaris a l'eix de transport públic entre Salt i Girona. En aquest cas, la L4 es preveu que allargui la seva ruta fins al polígon industrial amb els nous projectes previstos i això permeti també seguir una línia ascendent d’usuaris de la línia.