Es tracta d'una proposta en la que el visitant podrà "millorar la seva experiència" quan passegi per les hortes de Santa Eugènia de la ciutat de Girona.
L'aplicació oferirà informació històrica i sobre el patrimoni natural, hortícola, cultural i gastronòmic de la ciutat. L'objectiu, però, també és el de dinamitzar l'economia local del barri i descongestionar les zones turístiques més visitades de la ciutat, com el Barri Vell.
Alhora també es pretén posar en valor els productes locals i el patrimoni natural per augmentar la competitivitat i sostenibilitat.
L’eina recrearà elements naturals en 3D i reconstruirà a través de la realitat virtual 16 entorns històrics i naturals de Santa Eugènia, com la sèquia Monar i la xarxa de recs, els cultius antics o les casetes de les hortes.
Utilitzant les potencialitats dels telèfons actuals, les persones visitants podran gaudir d'una experiència híbrida entre la interpretació real i digital de l'entorn, permetent la geolocalització del patrimoni, la personalització de rutes, la captura d'imatges, la possibilitat de compartir experiències i una millor comprensió de l'espai visitat, connectant-les amb l'entorn.
L’aplicació està pensada per a mòbils i tauletes i serà compatible amb Android i iOS. També permetrà consultar i personalitzar diferents itineraris, així com implementar la realitat augmentada per enriquir l'experiència de visita a les hortes de Santa Eugènia.
Estarà disponible en quatre idiomes i s'adreçarà a diferents públics, incloent-hi escoles, famílies i visitants amb sensibilitat cap a la natura.
Des de l'Ajuntament de Girona assenyalen que servirà per potenciar i dinamitzar les hortes de Santa Eugènia, a més de "promoure l'apoderament de la ciutadania, l'associacionisme i la producció local saludable, en contraposició a la producció massiva d'aliments".
El pressupost del disseny, la promoció i programació de l'aplicació es de 183.945,03 euros.