En un comunicat, Mou-te en Bici recorda que la campanya sancionadora, que fa especial incidència al Barri Vell i a part del Mercadal, és la segona que tira endavant l'Ajuntament de Girona "dirigida específicament als ciclistes".
La primera, recorda l'entitat, va ser quan Carles Puigdemont era alcalde i va tenir "resultats inútils" (quan es va posar incidència en què no circulessin damunt la vorera o cometessin altres infraccions).
"No hem vist en aquests anys cap campanya de control de motos i cotxes que salten semàfors en vermell, o que corren a més de 30 Km/h en carrers en què aquesta és la velocitat màxima marcada, o que són massa sorollosos", continua l'escrit de Mou-te en Bici.
L'entitat lamenta que tampoc s'hagi vist "cap intent seriós de treure cotxes i motos del centre de la ciutat" i que no s'hagi fet més incidència amb els patinets i vehicles de mobilitat personal "que es mouen sense miraments i a velocitats imprudents per molts indrets inadequats".
"En canvi, veiem molta energia i molts efectius per denunciar uns ciclistes que no fan cap mal circulant amb sensatesa pel Barri Vell en moments en què no hi ha una gran densitat de vianants", recull Mou-te en Bici, en referència a les multes que la Policia Municipal ha començat a interposar aquesta setmana.
L'entitat també precisa que, en el cas dels cicloturistes, els estrangers "segueixen només les normes que coneixen a les seves ciutats i països". "Per exemple, sense anar més lluny, els espais de plataforma única son pedalables en tots els sentits a les ciutats europees, i es recomana als ciclistes que baixin de la bici només quan la densitat de vianants és alta o molt alta", afegeix el comunicat.
I aquí, Mou-te en Bici tira d'ironia per referir-se a la imatge que quedarà entre els cicloturistes. "Quin gran record s'enduran de Girona, la ciutat suposadament amiga de la bicicleta!", recull l'escrit.
L'entitat també assegura que l'Ajuntament de Girona juga amb un doble discurs quan parla de bicicletes. Perquè per una banda es diu que es vol "promocionar" el col·lectiu; però per l'altra, "es va a la prohibició i s'organitza una recerca i captura de ciclistes".
Per això, Mou-te en Bici demana al consistori "reconduir l'objectiu" i apostar per fomentar el ciclista urbà. "La mobilitat que farà abaixar les emissions de CO2 i aportarà una autèntica pacificació de la ciutat vindrà d'afavorir-lo i mimar-lo", recull el comunicat. I conclou: "Per tant, els esforços de l'ajuntament s'han d'encaminar no pas a perseguir els ciclistes sinó a procurar tenir-ne un nombre cada vegada més gran d'habituals".