En directe: La dansa catalana - REPETICIÓ

 Llagostera Ràdio emissió en directe:

L'andana de l'estació de Palafrugell. / Foto: Gerard Vilà (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Falta de freqüències, preu alt i mala qualitat del servei. Les queixes que les sindicatures de greuges del Baix Empordà han traslladat al secretari de Mobilitat i Infraestructures del Govern, Manel Nadal, en relació al transport públic de la comarca.

Nadal s'ha compromès a resoldre el més ràpid possible la que té a veure amb el cost que té per a l'usuari. En aquest sentit, el secretari ha confirmat que el Govern integrarà el Baix Empordà a l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Girona (ATM).

Això, a la pràctica, vol dir que els preus per desplaçar-se en transport públic es rebaixaran de manera destacada. Si fins ara viatjar de la Bisbal d'Empordà a Girona voltava els cinc euros i mig, un cop a dins de l'ATM pot costar al voltant de quatre euros menys.

En aquest sentit, el defensor de la ciutadania de Palafrugell, Francesc Almagro, ha explicat que han aconseguit un compromís "important" i destaquen que es tractava d’una reivindicació que feia temps que demanaven. De fet, fa poques setmanes ja van fer saber el seu malestar al Govern per la situació del transport públic a la comarca.

Un malestar que coincideix amb el que va traslladar el Consell Comarcal que reclamava la integració tarifària per "almenys" reduir els costos. Cal recordar que, a més, el Baix Empordà no té estacions de tren. Les més properes són Flaçà al Gironès pels habitants de l’interior i Caldes de Malavella per alguns municipis de la costa.

Nadal ha reconegut que també cal assegurar una millor connexió amb les dues estacions, a més de fer-ho amb Girona i amb la capital de la comarca, la Bisbal. Cal tenir en compte que a la Bisbal hi ha administracions com Hisenda, l’oficina del SOC o els jutjats.

Una de les claus és aconseguir una millora del servei en el proper contracte, previst pel 2028. Almagro reconeix que en certa manera es pot veure “molt lluny”, però diu que aquest temps ha de servir per “fer un bon estudi” que permeti assegurar que el proper contracte “ofereixi un bon servei a la ciutadania”.

Amb tot, Nadal dona per fet que les properes concessions no seran de 25 anys com l’actual i assenyala que, a banda de Moventis -actual prestadora de la majoria de serveis- hi ha altres empreses “molt bones” per oferir-lo.

A banda de la integració tarifària, aquest dimarts també s’ha anunciat un increment horari del Click.cat, el servei de bus a demanda en diferents pobles petits del Baix Empordà. El servei passa de 3 hores diàries a 9. Nadal ha explicat que l'objectiu és fer que el servei sigui "encara més útil, més eficient i adaptat a les necessitats dels usuaris".

En aquest sentit, ha assenyalat que són millores que donen resposta a les peticions d’ajuntaments i usuaris, per tal de connectar més localitats amb la Bisbal d’Empordà i afavorir les necessitats de mobilitat obligada. Tot plegat fa preveure un increment de l’ús del servei i una major satisfacció dels viatgers.